Spring til indhold

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

www.simplychocolate.dk ejes og
drives af “Simply Chocolate Copenhagen”

CVR-nr. 32761844 (herefter "Simply Chocolate Copenhagen" eller "www.simplychocolate.dk")

Copenhagen Chocolate Factory ApS
Amager Landevej 123
2770 Kastrup
CVR. 32761844
E-mail: kundeservice@simplychocolate.dk
Tlf.:
+45 3634 0070

Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.simplychocolate.dk til levering i www.simplychocolate.dk. Fortrydelsesretten gælder kun private forbrugere, der handler via www.simplychocolate.dk.

 

Betaling og levering

På www.simplychocolate.dk modtager vi betaling med:

- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Maestro
- JCB

Vi accepterer også betalingsmetoderne:

- MobilePay

Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner og er inkl. dansk moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Evt. betalingsgebyrer afholder vi.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, vil du modtage en kvittering (ordrebekræftelse) via e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din ordre.

Fragt og levering

Vi sender alle pakker igennem vores underleverandør Coolrunner, som gør det muligt for dig som kunde, selv at vælge imellem et antal forskellige fragtfirmaer.

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-3 hverdage.

-              Pakkeboks: DKK 39,-

-              Hjemmelevering: DKK 49,-

Leveringstiden uden for Danmark er typisk 3-6 hverdage.

-              Coolrunner Europe: DKK 75,-

Leveringspriser kan variere alt efter hvor i EU du befinder dig


Track & trace

Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer.  Når din pakke er sendt, modtager du en mail med tracking informationer, der gør dig i stand til at spore din pakke.

Retur og fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller vi har indgået en aftale om en ydelse.       

Varer

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen eller den dag, vi har lavet aftalen, til at give os besked om, at du vil fortryde aftalen. Du kan sende en mail til kundeservice@simplychocolate.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde varekøbet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten:

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder, via e-mail: kundeservice@simplychocolate.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Danske kunder kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du finder formularen ved at klikke her: fortrydelsesformular

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Returvarer sendes til:

Postnord TPL
Att.: Simply Chocolate Copenhagen
Nordhøj 12 
4600 Køge
Danmark

I returpakken skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, og du skal selv betale for returnering af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Simply Active: Aftaler om logi, dog ikke til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning eller fritidstilbud, når datoen eller perioden er aftalt. (Det sidste kan f.eks. være kurser, forestillinger, stævner mv.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Hvis du fortryder aftalen, får du dine penge tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen
.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Varen bedes tilbageleveres i intakt originalemballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Postnord TPL
Att.: Simply Chocolate Copenhagen
Nordhøj 12 
4600 Køge
Danmark

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader.

Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Mener du at varen har en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Varen sendes til:

Postnord TPL
Att.: Simply Chocolate Copenhagen
Nordhøj 12 
4600 Køge
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Holdbarhed 

Der vil som minimum altid være 2 måneders holdbarhed på de varer, vi sælger online. Du kan se holdbarheden på bagsiden af produktet. Det er angivet i måneder, og indikerer en holdbarhed til den sidste dato i den pågældende måned. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klage til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

Persondatapolitik 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 
Til: Simplychocolate.dk
Amager landevej 123
2770 Kastrup
e-mail: kundeservice@simplychocolate.dk 
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:__________________________________________________________________________________ 
Bestilt den: _______________________________ 

Modtaget den: _______________________________
 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________ 
Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________ 
Forbrugerens underskrift: _________________________________________   (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)      

Dato: _________________



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24/6/2025