Spring til indhold

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

www.simplychocolate.dk ejes og
drives af “Simply Chocolate Copenhagen”
CVR-nr. 32761844 (herefter "Simply Chocolate Copenhagen" eller "www.simplychocolate.dk")

Copenhagen Chocolate Factory ApS
Amager Landevej 123
2770 Kastrup
CVR. 32761844
E-mail: digital@simplychocolate.dk
Tlf.: +45 33135622
Disse vilkår og betingelser gælder for køb af varer på www.simplychocolate.dk til levering i www.simplychocolate.dk. Fortrydelsesretten gælder kun private forbrugere, der handler via www.simplychocolate.dk.


Betaling og levering
På www.simplychocolate.dk modtager vi betaling med:
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Maestro
- JCB
Vi accepterer også betalingsmetoderne:
- MobilePay
Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner og er inkl. dansk moms. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Evt. betalingsgebyrer afholder vi.


Kvittering for modtagelse af ordre og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, vil du modtage en kvittering (ordrebekræftelse) via e-mail, der bekræfter, at vi har modtaget din ordre. Der er herved indgået en bindende købsaftale med os.


Fragt og levering
Vi sender alle pakker igennem vores underleverandør Coolrunner, som gør det muligt for dig som kunde, selv at vælge imellem et antal forskellige fragtfirmaer.

DK
Hvis din ordre er under DKK 599, eksklusive fragt, betaler du et fragtgebyr (prisen fremgår af, når du vælger fragtmulighed). Beløbet fremgår før afgivelse af din ordre. Vi leverer fragtfrit, såfremt du køber for mere end DKK 599, eksklusiv fragtomkostninger, på én ordre.

Leveringstiden i Danmark er typisk 1-3 hverdage.

EU + resten af verden 
Der vil være et fragtgebyr på alle ordrer, der sendes ud af DK.  (prisen fremgår af, når du vælger fragtmulighed). Beløbet fremgår før afgivelse af din ordre.
Leveringstiden uden for Danmark er typisk 3-14 hverdage.

Alle vores pakker er forsikret og med track & trace-nummer.  Når din pakke er sendt, modtager du en mail med tracking informationer, der gør dig i stand til at spore din pakke.


Retur og fortrydelse
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesretten gælder dog ikke fødevarer jf. forbrugeraftaleloven. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle (ikke fødevarer) eller alle varer. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Simply Active: I henhold til Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12 er køb af billetter som udgangspunkt ikke omfattet af fortrydelsesretten. Undtagelsen omfatter blandt andet køb af billetter til sportsbegivenheder.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten:
Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder, via e-mail: digital@simplychocolate.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Danske kunder kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Du finder formularen ved at klikke her: fortrydelsesformular

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare (ikke fødevarer), skal du sende eller aflevere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Returvarer sendes til:

Pakkecenter Nord
Att.: Simply Chocolate Copenhagen
Ålborgvej 14
9700 Brønderslev

I returpakken skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, faktura eller anden dokumentation for dit køb.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling, og du skal selv betale for returnering af varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Varen skal tilbageleveres i intakt originalemballage. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel. Opdager du en mangel, skal du reklamere til os ”inden rimelig tid”. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader.

Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger.

Mener du at varen har en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Holdbarhed 
Der vil som minimum altid være 2 måneders holdbarhed på de varer, vi sælger online. Holdbarhed indenfor disse rammer er derved ikke en gyldig klagegrund. Du kan se holdbarheden på bagsiden af produktet. Det er angivet i måneder, og indikerer en holdbarhed til den sidste dato i den pågældende måned.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse digital@simplychocolate.dk.

Persondatapolitik
På denne side kan du læse om vores persondatapolitik, der beskriver, hvordan Simply Chocolate Copenhagen ("www.simplychocolate.dk", "os", "vores", "vi") indsamler og behandler oplysninger om dig.
For at handle hos Simply Chocolate Copenhagen skal du mindst oplyse følgende:
  • Navn
  • Adresse
  • Email-adresse
  • Telefon- / mobilnummer
Persondatapolitikken gælder både for personoplysninger, som du afgiver til os, og oplysninger, som vi indsamler via Simply Chocolate Copenhagen hjemmeside, www.simplychocolate.dk", ("Hjemmesiden").
Simply Chocolate Copenhagen er dataansvarlig for dine personoplysninger.
Ønsker du at kontakte os, kan du gøre det via kontaktinformationerne:
Copenhagen Chocolate Factory ApS
Amager Landevej 123
2770 Kastrup
CVR. 32761844
E-mail: digital@simplychocolate.dk
Tlf.: +45 33135622

I nedenstående finder du de personoplysninger, vi indsamler. Vi beskriver desuden formålet med indsamlingen og retsgrundlaget for behandlingen.
Når du besøger www.simplychocolate.dk, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af Hjemmesiden. Vi registrerer bl.a. hvilken type browser, du bruger, hvilke søgetermer, du bruger, din IP-adresse, herunder din netværkslokation og informationer om din computer.
Indsamlingen har intet andet formål end at optimere brugeroplevelsen og funktionerne på www.simplychocolate.dk, ligesom vi bruger informationerne til at målrette vores markedsføring på diverse kanaler, eksempelvis Google Adwords. Det hjælper os til at tilbyde vores brugere det mest relevante indhold. Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.
Når du køber et produkt eller kommunikerer med os på www.simplychocolate.dk, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver. Det kan være navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret, leveringsønsker, samt oplysning om den IP-adresse, hvorfra bestilling er foretaget.
Formålet er at levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig, herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og reklamere. Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, herunder til bogføring og regnskab. Ved køb indsamles IP-adressen med det formål at kunne forhindre svig. Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra b, c og f.

Nyhedsbreve
Hvis du tilmelder dig til vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysning om dit navn, e-mailadresse og evt. mobilnummer. Formålet er at gøre os i stand til at levere nyhedsbreve til dig. Retsgrundlaget for behandlingen er EU Persondataforordningens art 6, stk. 1, litra f.

Modtagere af Personoplysninger
Oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leveringsønsker videregives til den transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig. Ved køb af ikke lagerførte varer kan de nævnte oplysninger videregives til producenten eller sælgeren af den pågældende vare, som i så fald vil forestå leverancen.
Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne. Samarbejdspartnere må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse.

Dine rettigheder
Du er til enhver tid i din gode ret til at anmode os om at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, til hvilket formål, hvem der har modtaget dem, samt hvorfra oplysningerne stammer.
Hvis du ønsker det, udleverer vi en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. Du kan bede om oplysningerne ved at sende en skriftlig anmodning til digital@simplychocolate.dk. Vi kan i den forbindelse bede dig om at dokumentere, at du er personen, du giver dig ud for at være.

Retten til berigtigelse
Urigtige personoplysninger berigtiger vi for dig. Er du blevet opmærksom på fejl i oplysningerne, som vi har registreret om dig, bedes kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil korrigere oplysningerne.

Retten til sletning
Der kan opstå tilfælde, hvor du har ret til at få alle eller dele af dine personoplysninger slettet af os. Dog ikke i det tilfælde at dine oplysninger er nødvendige for os, eksempelvis til at overholde retlige forpligtelser.
Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
Der kan ligeledes opstå tilfælde, hvor du er i din ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring. Eksempelvis hvis du mener, at oplysningerne er forkerte.

Retten til dataportabilitet
I visse tilfælde har du ret til at få dine personoplysninger udleveret i et struktureret format, der gør det muligt for dig at overføre oplysningerne til en anden dataansvarlig.

Retten til indsigelse
Du kan altid gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, der benyttes i markedsføringsøjemed. Gør din personlige situation det nødvendigt at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, har du også til enhver tid ret til at gøre det.

Retten til at tilbagekalde samtykke
Du er til enhver tid i din gode ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger. Ønsker du at tilbagekalde dit samtykke, bedes du kontakte os på digital@simplychocolate.dk.

Retten til at klage
Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail dt@datatilsynet.dk eller telefon +45 33 19 32 00.

Sletning af persondata
Oplysninger indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne.

Sikkerhed
Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.

Kontaktoplysninger
Simply Chocolate Copenhagen er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via Hjemmesiden. Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik eller ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder, kan du kontakte:
Copenhagen Chocolate Factory ApS
Amager Landevej 123
2770 Kastrup
CVR. 32761844
E-mail: digital@simplychocolate.dk
Tlf.: +45 33135622

Ændringer i Persondatapolitikken
Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på Hjemmesiden.

Har du brug for hjælp til onlinebestilling, er du velkommen til at ringe til os på +45 33135622 eller sende os en mail på digital@simplychocolate.dk.
The RE-ZIP loop

Returner og bliv belønnet!

Vælg RE-ZIP for at redde planeten fra endnu en engangsemballage og modtag en rabatkode som tak. Når du returnerer din RE-ZIP, vil den blive genbrugt igen og igen...

Efter du har modtaget din ordre, skal du blot folde den tomme RE-ZIP sammen og aflevere den sådan her:

  • 1

    Find Returpunkt

    Find et Returpunkt i RE-ZIP appen

  • 2

    Scan

    Scan RE-ZIP QR-koden ved Returpunktet for at modtage din rabatkode

  • 3

    Returner

    Returner den tomme RE-ZIP ved Returpunktet kvit og frit